Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Kaularangan magneettikuvaus (Luettu 14116 kertaa)
kanijo
YaBB Newbies
*
Poissa


I Love YaBB 2!
Viestejä: 2

Kaularangan magneettikuvaus
22.01.2007 - 14:16:36
 
Olen lauantaina menossa kaularangan magneettiin. Katsotaan onko kaularangan hermojuuressa jotakin, joka aiheuttaa oireet: jatkuva ns. puutuneisuus vasemmassa kädessä alueelta peukalon alapinta - käsivarren sisäpinnasta osa ja osa kämmenselän puolelta (yhtenäinen alue) puolimittaa kyynertaipeen jälkeen olkavarteen asti. Ei varsinaisia kipuja, mutta pieni kosketus tuntuu raastinraudalta ja esim. viileä tuntuu jääkylmältä tällä alueella, sitä "ylituntemista".

Olisinkin kysynyt kaularangan magneettikuvauksesta sen verran, että laitetaanko varjoainetta ja kauanko mahtaa kestää, missä vaatteissa siellä ylipäänsä ollaan (ei kai sentään yläosattomissa) jne?

Thanks!
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 11.02.2007 - 08:20:44 Kirjoittaja mod1 »  
 
IP on kirjattu
 
amok
Ex-jäsen





Re: kaularangan magneettikuvaus
Vastaus #1 - 22.01.2007 - 14:20:31
 
Minulle ei laitettu varjoainetta. Koko kuvaus kesti ehkä puoli tuntia, kaularangan osuus kymmenisen minuuttia.
Minä olin sairaalavaatteissa, koska minut otettiin päivystyksestä sisään. Varmaankin sinut kuvataan ihan "normaalivaatteissa".
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Ansku
Junior Member
**
Poissa


EI DG:tä
Viestejä: 90

Sukupuoli: female
Re: kaularangan magneettikuvaus
Vastaus #2 - 22.01.2007 - 14:40:08
 
TYKSissä saa ainakin sairaalavaatteet kuvauksen ajaksi, vaikka ei ole jäämässä sisälle.

Kanyyli mulle laitettiin jo ennenkuin menin laitteeseen, jos/kun tarvitaan varjoainetta. Kanyyli laitettiin käteen.
Siirry sivun alkuun
 

Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.
 
IP on kirjattu
 
kanijo
YaBB Newbies
*
Poissa


I Love YaBB 2!
Viestejä: 2

Re: kaularangan magneettikuvaus
Vastaus #3 - 22.01.2007 - 14:45:16
 
Kiitos näistäkin tiedoista! Kävin juuri miettimään missä asuissa joudun Pulssin magneettitiloissa hippailemaan... Kun kävin varaamassa ajan, näin pari epäilyttävää mieshoitajaa  Hymiö ja ns. intiimiasioissa olen kovinkin tarkka hoitavasta sukupuolesta (ja muutenkin sairaala/hoitotoimenpidekauhuinen), niin alkoi tuskanhiki nousemaan jo ajatuksestakin, että joutuisin tyyliin ilman rintsikoita pomppimaan tai lötköttelemään siellä huoneessa...
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
elisa
God Member
*****
Poissa


Maailma on ikuinen keinulauta.
- Montaigne
Viestejä: 2299
Välisuomi
Sukupuoli: female
Re: kaularangan magneettikuvaus
Vastaus #4 - 22.01.2007 - 15:15:51
 

Vaatetuksesta sen verran, että mitään metallia ei saa olla vaatteissa/ kehossa kun ollaan putkessa. Metalli sotkee niitä kenttiä jotenkin.

Julkisen puolen MRI: ssä minä sain sairaalan aamutakin omien alusvaatteiden päälle, siellä putkessa käy aika huju. Muistaakseni olisin saanut peitonkin, jos olisin kokenut ilman liian viileäksi.
Pukukopissa sai vaihtaa vaatetusta. Minulle on kerran laitettu kanyyli kyynärtaipeeseen, mutta sitä tehosteainetta ei silloinkaan laitettu suoneen.
Siirry sivun alkuun
 

dg RR 2/05, työkyvyttömyyseläke 5/05 Rebif22 Rebif44
 
IP on kirjattu
 
Teati
God Member
*****
Poissa


"And this above all; to
Thyne own self be true"

Viestejä: 1936
Etelä-Kymenlaakso
Sukupuoli: female
Re: kaularangan magneettikuvaus
Vastaus #5 - 22.01.2007 - 18:21:30
 
Magneetissa olen ollut ihan kaikki vaatteet päälläkin, kun olen jo kotona pistänyt verkkarit päälle, ja katsonut, ettei missään ole metallia...
Siirry sivun alkuun
 

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin
 
IP on kirjattu
 
Iitaliina.
God Member
*****
Poissa


~ PPMS ~
Viestejä: 2154

Sukupuoli: female
Re: kaularangan magneettikuvaus
Vastaus #6 - 22.01.2007 - 18:53:11
 
Minä myös olen ollut omissa vaatteissani, mutta ilman farkkuja tai muita, missä on metalliosia. Collaripöksyt ja -paita (tms). Rintsikat toki pitää alta kiskoa pois (paitsi onhan näitä ilman solkiakin). Muista poistaa myös kaikki korut! Kyllä se hyvin menee! ...

Kaularangan magneetissa ei minulla käytetty varjoainetta, muistaakseni... ...
Siirry sivun alkuun
 

Ihmiset unohtavat mitä olet tehnyt.
Ihmiset unohtavat mitä olet sanonut.
Mutta he eivät unohda niitä tunteita,
joita olet heissä herättänyt.
 
IP on kirjattu
 
Ma__Ke
God Member
*****
Poissa


Dg RRMS 03.05.2007 Rebif44

Viestejä: 703
Päijät- Häme
Sukupuoli: male
Re: kaularangan magneettikuvaus
Vastaus #7 - 23.01.2007 - 00:47:27
 
Moi!

Sain olla putkessa verkkareissa jossa oli metalliset vetoketjut....ja tätä kun hämmästelin niin tulin siihen tulokseen että lienee jokseenkin kohdistettuja magneettisätelilyjä tai mitä lienevätkään. En muista oliko kaularanka (kaulaytimen) kuvauksessa varjoainetta mutta löytöjä oli. Tuonnempana kuvattiin kaulavaltimot ja silloin oli varjoaineet kehissä ja hiukan hölmö tunne kun aineet laitettiin suoneen niin tuntui kuin ois tullu nestemäiset tavarat pöksyyn (lämpöaalto) ja kurkussa maistui hieman pahalle.....lienee normaalia kun henkillökunta osasi varoittaa moisista tuntemuksista.... Tsemiä kuvausiin vaan....

Ps. veikkaan että saat olla vaatteet päällä  Hymiö
Siirry sivun alkuun
 

Elämä on kenties lyhyt, mutta hymyyn menee vain sekunti aikaa. (Arabialainen sanonta)
 
IP on kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta